Translate

woensdag 26 juni 2013

Omgekeerde wereld

Soms leef ik een beetje in een omgekeerde wereld.

Zoals vandaag...

Het is net midzomer gepasseerd,
ik heb de ramen wijdopen staan omdat het hier anders véél te warm is...

Maar intussen ben ik volop bezig...

... met Kerstmis.

Jawel, Kerstmis!

Het leven kan vreemd lopen.

Ik...

die vloekt en sakkert als ze Sinterklaas tegenkomt in de winkel nog voor het Halloween geweest is.
Die even hard moppert als ze Kerstbomen ziet voor het Sinterklaas geweest is...

... zit gezellig te snuffelen in de Kerstcollecties...


Laat me dat even verklaren, voor jullie denken dat ik helemaal gek geworden ben.


Ik ga door het leven als 'zelfstandige'.

Dat betekent in dit geval zoveel als 'ik verkoop dingen'.

Meer bepaald verkoop ik dingen om dingen te maken.

Ik verkoop ook dingen om te lezen, maar dat is weer een ander verhaal.

Het probleem met die dingen om te maken, is dat zoiets meegaat met de seizoenen.

In de zomer maken we zomerdingen, en in de winter maken we winterdingen.

Logisch? Zeker en vast!

Maar!

Om in de winter winterdingen te hebben,
moet ik nu al beslissen wélke dingen ik precies wil hebben.

En om die winterdingen op tijd tot bij mijn klantjes te krijgen, moet ik dus nu al volop bezig zijn om dat alles op de website te zetten.

Want iemand die een winterding maakt, wil daar ook in de winter nog van genieten.
En sommige dingen hebben nu eenmaal wat meer tijd nodig als andere.

Dus om op tijd te kunnen beginnen, kopen we onze winterdingen wat vroeger,
en om iedereen de tijd te geven om te snuffelen en te kiezen en te twijfelen...

Moet ik dus nu al werk maken van winterdingen...

Vreemd? Zonder twijfel.
Verwarrend? Absoluut!

Maar ook wel een beetje leuk.

Want zeg nu zelf, is dit niet schattig?


En dit?


En deze dan? 



En als je deze graag onder je Kerstboom legt dit jaar, 


denk je dan niet, dat je best nu al begint?


Ja toch?

Dus daarom zit ik nu midden in de Kerstsfeer...

En tegen Halloween, hou ik me bezig met Paashazen, klokken en eitjes...

En tegen dat het écht Kerstmis wordt, zit ik me af te vragen welke tafelkleedjes jullie liefst op de terrastafel zouden leggen.


Gelukkig ben ik altijd al een beetje een vreemd mens geweest,
dus het valt niemand op als ik een beetje raar doe.

Zoals Kerstliedjes zingen (ik kan niet zingen, maar je weet wat ik bedoel)
terwijl ik op het terras zit te borduren ofzo...


Maar ik ben vast niet de enige die in een omgekeerde wereld leeft?
Toch?


♪  Jingle bells, jingle bells, jingle all the way...  ♫
♫  O what fun it is to ride in a one-horse open sleigh...  ♪
♪  Jingle bells, jingle bells, jingle all the way...  ♫
...

2 opmerkingen:

  1. Cooooohooom they tooold me, parum-pumpum-puuumm
    A new born king to seeee, paru-pumpum-puummmm
    ...

    Dat is het liedje dat ik meehum in het midden van de zomer ;-)

    Heeeele mooie dingen, maar ik ga toch vooral voor dat katje-hondje-borduurwerk denk ik.
    Of misschien moet ik eerst eens terug beginnen aan datgene dat al klaarligt?
    Ook geen slecht plan :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah, nee doe het me niet aan Bumble Bee, nu zit ik de rest van de dag met dat deuntje in m'n hoofd! :-D

    Ik vind het Kerstkatje en hondje ook heel leuk, alle beestjes eigenlijk.
    Vandaag begin ik aan de Kerstkousen, dan moet ik me ook weer inhouden om er voor mezelf geen te bestellen...

    Maar eerst afmaken wat ik liggen heb, is inderdaad geen slecht plan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen